Voormalig HBSV’er maakte WK-campagne met wereldsterren voor Nike
Ronaldinho, Kylian Mbappé, Cristiano Ronaldo, Ronaldo Lima, Phil Foden, Virgil van Dijk en Kevin de Bruyne: het zijn slechtst een aantal grote namen uit de WK-campagne van een van ’s werelds grootste sportmerk Nike. De bedenker van deze campagne? Tim Arts, voormalig inwoner van Hout-Blerick én lid van HBSV.
Wereldspeler Nike meldt zich voor de campagne bij Wieden+Kennedy, het reclamebureau in Portland (VS) waar Tim en zijn compagnon Stefan voor werken. Samen vormen ze één van de tien teams die een pitch en storyboard mogen opstellen om de campagne binnen te slepen. Uiteindelijk wint één idee. In dit geval dat van Tim en Stefan.
Buiten het feit dat een van de meest epische commercials met ’s werelds bekendste voetballers is bedacht door een voormalig lid van onze vereniging, is er nog een speciaal detail. Voor het winnende storyboard heeft Tim gebruik gemaakt van foto’s van zijn oude voetbalclub…
We hadden dit berichtje dus eigenlijk moeten beginnen met ‘WK-campagne van Nike gebaseerd op HBSV-storyboard’…
Lees het complete artikel via de volgende link:
Voormalig HBSV’er maakte WK-campagne met wereldsterren voor Nike